dimecres, 16 de març del 2011

Cormac McCarthy, "La carretera"

La lectura d’aquesta novel·la no et deixa cap cabuda a l’optimisme. Literàriament (no sé si fruit de la traducció) és més que qüestionable, però el que segurament importa d’ella no és la qualitat literària, sinó el seu missatge. Es de ràpida lectura. És una obra curta que t’enganxa des de les primeres pàgines.
Jo no he vist la pel·lícula, i la veritat, després de llegir la novel·la no m’han quedat ganes de veure-la. Si em pregunteu com acaba. Dons bé, dins de tot, no acaba malament.

2 comentaris:

Sílvia Belío Bertomeu ha dit...

És un llibre absolutament devastador. Jo el vaig llegir en anglès fa temps i malgrat ser molt curt, vaig tardar molt en acabar-lo, perquè hi havia moments que havia de deixar de llegir.

Però és una cosa que em passa sempre amb Cormac McCarthy

Quadern de mots ha dit...

Mira, parlant de ser honestos i justos. No el vaig poder acabar. Reconec que és bo o molt bo, però massa dur en el moment que el vaig triar per legir.
Fins aviat.