dimecres, 13 de juliol del 2016

Ricardo Menéndez Salmón, “El Sistema”


És probable que no sigui un bon lector de ciència ficció. Si us sóc sincer, m’ha suposat un esforç considerable acabar la novel·la, tot i haver estat premiada pel premi Seix Barral de biblioteca breu 2016 i ser un autor amb un recorregut literari impressionant. Pel meu gust, l’inici és com pujar una muntanya amb un desnivell de més d’un 8%, cap al final la cosa millora.

La trama, no us sabria dir, és com que sembla una cosa i després és una altra. Jo no he sabut veure, ni he trobat una novel·la, com diuen les crítiques, d’una gran ambició intel·lectual i literària (a sobre, l’autor va estudiar filosofia en el seu moment, així que tinc tots els números per estar equivocat), i encara menys dins l’estela dels grans novel·listes europeus, etc. En fi, no ho he sabut trobar. Vosaltres decidireu si tinc o no raó.