dissabte, 2 d’octubre del 2010

Ricardo Piglia, "Blanco nocturno"

L’argentí Ricardo Piglia, venerat escriptor argentí de novel•les policíaques, ha publicat, darrerament, aquest últim triller. Segurament, fruit de la meva poca experiència com a lector de novel•les policíaques, haig de dir que no he estès a la crítica. És un llibre a més d’una velocitat, la història està molt ben treballada, els personatges funcionen però ... se m’ha fet del tot avorrida. Ho sento, no m’ha agradat. No tinc elements per explicar el perquè. M’ha semblat una trama poc psicològica, sense ambientació suficient per a crear la tensió necessària per tenir-te enganxat al llibre. És una lectura lenta, amb una parsimònia quasi desesperant (potser ara exagero!). No li he sabut trobar cap dels al•licients de la novel•la policíaca que m’esperava. En tot cas, la crítica l’ha deixat molt bé, i no seré jo qui deixi de recomenar-lo.