dimecres, 23 d’abril del 2014

Sissel-Jo Gazan, “Las alas del dinosaurio”


És possible que el thriller no sigui el meu gènere literari preferit, tot i que no em desagrada gens, però aquesta novel·la l’he trobat desequilibrada, amb un cert “collage” d’històries entrellaçades que sovint m’han semblat forçades  i inútils, és a dir, que no aportaven res a la història ni al fil conductor. Aquest tipus de tècnica d’escriptura es coneix com a “crossover” (novel·les que s’entrellacen amb diversos arguments i que en teoria s’han de complementar perfectament donant força al conjunt de l’obra). No diré que no sigui de fàcil lectura, perquè ho és,  però també, a estones, m’ha semblat avorrida. Però, qui sóc jo per criticar-la si va guanyar el premi a la millor novel·la danesa de 2010?. Millor serà que la llegiu i n’opineu vosaltres a veure si coincidim o no.